pühapäev, 20. november 2011

Ettevalmistused

 Koera jaoks olen kõvasti valmistunud. Olen väga palju uurinud, raamatuid ostnud ja rääkinud nii sheltie'de kasvatajatega kui ka teiste koeraomanikega. Shelly on mu esimene koer ja seega mul praktika puudub (va. paar päeva kui hoidsime vanaema koera). Pole põhjust muretseda, sest tean väga palju koeraomanikke, kes ei tea midagi sotsialiseerimisest ega maokeerdudest. Minu jaoks on need aga läbi uuritud teemad. Vanematel on selles mõttes parem, neil mõlemal on olemas kokkupuude koertega. Kokkuvõttes minu teooriaga ja vanemate praktikaga, peaksime hakkama saama ülesandega pakkuda koerale head kodu.

 Lähemalt ka mu raamatutest
Ise olen ma ostnud 5 raamatut ja vanematest aegadest on koeraraamatuid 3. Uuemateks raamatuteks on:
  *Suellen Dainty "50 trikki, mida õpetada oma koerale"
  *Dr Bruce Fogle "Kui su koer saaks rääkida..."
  *Gwen Bailey "Halvasti käituvad koerad"
  *Dr Bruce Fogle "Koerad"
  *Tuire Kaimio "Koerte käitumine"

 Vanematest raamatutest on:
  *Konrad Lorenz  "Inimene leiab sõbra"
  *A. Essenson "Koer"
  *B. Rjabini "Sa kasvatasid sõbra"

  Kui ma peaksin need raamatud meeldivuse järgi järjestusse panema, oleks järjekord selline:
  1.Tuire Kaimio "Koerte käitumine"
  2.Dr Bruce Fogle "Koerad"
  3.Gwen Bailey "Halvasti käituvad koerad"
  4.Suellen Dainty "50 trikki, mida õpetada oma koerale"
  5.Dr Bruce Fogle "Kui su koer saaks rääkida..."
 Jätan välja vanemad raamatud, sest ei ole jõudnud neid veel läbi töötada.
 
 T. Kaimio raamat väärib tõesti esikohta, sest see on kõige põhjalikum raamatu mu 'varudes'. Väga meeldivad mulle ka 2. ja 3. koha jagajad. Teine raamat oli mu esimene koeraraamat ja ma olen selle nii läbi töötanud, et võin hetkega otsida raamatust üles sobiva kohta. Aga miks mulle meeldib neid lugeda? Esiteks kannustab mind iseenda soov end harida ja olla koerale hea perenaine. Teine põhjus võiks olla see, et mulle meeldib leida raamatutes 'eriarvamusi' ja erinevaid probleemide lahendamisi. See on ka vajalik, et hiljem saaksin valida parima võimaluse ja saavutaksin kvaliteedi. Jah, mulle meeldivad need raamatud ja kindlasti hoian silma peal ka uuematel raamatutel ja uudistel.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar